Refund policy

Applicable only to the 1st year of enrolment on undergraduate programmes (except Medicine and surgery) and 2-year graduate programmes.

Please note that:

• a request for a refund will be considered as a final withdrawal from the degree for the academic year 2024/25;
  • deferral requests will not be accepted. If you wish to be considered for another academic year, you will have to submit a new application.

Deadline:
Submission and formalisation within 30/09/2024.
Refund requests must be addressed and formally submitted to the International Admissions office through a form provided by our offices no later than September 30th, 2024.

Refundable amount:

€1070. A refund for administrative fees of € 400* will be subtracted from the amount that has been paid.
*Student tuition and university fees are set in April for the following academic year and the amount may change.

You can request for it if:
You have reserved a place in one of our degree programmes for the academic year 2024/25, by paying a deposit of €1470 and if any of the following circumstances occur:

1. The Italian Embassy/Consulate rejects your visa application (only applicable if you are a non-EU student residing abroad).
  2. In the case of an illness or disability preventing you from enrolling in the programme
  3. In the case of death/illness of a close family member (parent, sibling, spouse or child).

Refund requests submitted following one of the events listed above will be evaluated on a case-by-case basis by a dedicated commission. All refund requests will need to be formally submitted with supporting evidence.

Under no circumstance will a refund be granted if:

• You were “conditionally accepted” and you do not meet the academic conditions set for admission.
  • You applied for visa after we have offically registered your withdrawal.
  • You have formally enrolled and started the programme.

Applicabile solo al primo anno di immatricolazione alle lauree di primo livello e alle lauree magistrali (sono escluse le lauree offerte dalla Facoltà di Medicina e Chirurgia).

Tieni presente che:

• la richiesta di rimborso sarà considerata come ritiro definitivo dal corso di laurea per l’a.a. 2024/25;
  • un’istanza di rinvio dell’immatricolazione non sarà accettata. Se desideri essere considerato per un altro anno accademico, dovrai presentare nuova domanda di ammissione

Scadenza:
Formalizzazione entro 30/09/2024.
Entro questa data le richieste di rimborso dovranno essere indirizzate all’Ufficio ammissioni internazionali e formalizzate tramite modulo fornito dall’ufficio stesso.

Importo rimborsato:
€1070. Un rimborso spese amministrative di €400* verrà detratto dalla somma pagata.
*Nel mese di aprile vengono stabiliti le tasse e i contributi universitari relativi al successivo anno accademico; l’importo potrebbe subire variazioni.

Puoi richiederlo se:
hai riservato un posto per un nostro corso di laurea o laurea magistrale per l’a.a. 2024/25, pagando il deposito di €1470, e se si verificano le seguenti circostanze:

1. Ambasciata o Consolato d’Italia abbiano rifiutato la tua domanda di visto (applicabile se sei uno studente non-UE residente all’estero);
  2. in caso di malattia o disabilità che ti impediscano di immatricolarti al programma;
  3. in caso di decesso o malattia di un membro stretto della famiglia (genitori, fratelli, coniuge o figli) che ti impediscano di immatricolarti al programma.

Le richieste di rimborso presentate a seguito delle circostanze sopra elencate saranno valutate singolarmente da apposita commissione. Tutte le richieste di rimborso dovranno essere accompagnate da idonea documentazione.

In nessun caso sarà approvato un rimborso:

• se sei stato “conditionally accepted” e non soddisfi le condizioni accademiche richieste per l’ammissione;
  • se hai fatto domanda di visto dopo che la tua rinuncia all'immatricolazione è stata ufficialmente registrata;
  • se avrai già completato l’immatricolazione e avrai iniziato i corsi.