Università Cattolica del Sacro Cuore Università Cattolica del Sacro Cuore

Cattolica International

International Admissions - FAQs

English version

  • You wish to learn the starting date of the programme:
    check the programme webpage > Course details > Programme dates.
     
  • You are experiencing issues in accessing Portale Iscrizione ai corsi or iCatt because the password has expired, or you do not remember it:  
    use the forgot password procedure. 
    NOTE: access to iCatt is not active if your application status is “Pagamento accertato/Payment confirmed or “Attesa immatricolazione/Awaiting enrolment”. 
     
  • Some information in the pre/enrolment form is missing or is not correct:
    please edit the form manually.
  • You have questions on the tuition fees:
    Read the Tuition and university fees guide if family income is produced outside of Italy. For income produced in Italy, see this page. Contact Polo studenti from your iCatt page/app (refers to “contributi studenti”) if you need further assistance.
     
  • You have questions on exam registration:
    contact Polo Studenti from your iCatt page/app. 
     
  • You cannot register for exams as the system reports issues with your permit of stay:
    send a copy of your permit of stay / receipt of permit of stay request to Polo Studenti from your iCatt page/app.
     
  • You need a certificate:
    use the box available in your iCatt page (not the app), in the tab “online registrar”. 
Email international.inquiry@unicatt.it, our colleagues will assist you once the University re-opens in January. 
You will receive a notification when your dossier is complete, and the feedback on your application will be communicated according to the relevant deadline, published on the programme webpage "Admission and tuition > Application timeline".

Italian version

  • Hai domande sulle tasse e i contributi universitari:
    Leggi questa guida alle Tasse e contributi universitari per studenti internazionali che hanno reddito familiare prodotto fuori dall'Italia. Se il tuo reddito familiare è prodotto in Italia, puoi fare riferimento alla Normativa pubblicata a questa pagina. Contatta il Polo studenti tramite la tua pagina/app iCatt (si riferice a “contributi studenti”) se necessiti di ulteriore assistenza.
     
  • Hai domande sulla registrazione agli esami:
    contatta il Polo Studenti tramite la tua pagina/app iCatt.
     
  • Ti serve un certificato:
    usa l’apposita funzione disponibile nella tua pagina iCatt (non dall’app), tab “Segreteria online”. 
Scrivi a international.inquiry@unicatt.it, i nostri colleghi ti assisteranno alla riapertura dell’Ateneo in gennaio.
Ti invieremo una notifica quando il tuo dossier sarà completo. Riceverai l'esito della valutazione secondo i termini indicati sul nostro sito: