Università Cattolica del Sacro Cuore Università Cattolica del Sacro Cuore

Cattolica International

Refund policy

Refund policy for the first instalment of the tuition and university fees (applicable only to the 1st year of enrolment)

Applicable only to the 1st year of enrolment on undergraduate programmes (except Medicine and surgery) and 2-year graduate programmes.

Please note that:

• a request for a refund will be considered as a withdrawal from the program and the University;
  • deferral requests will not be accepted. If you wish to be considered for another academic year, you will have to submit a new application.
Deadline:
Submission and formalisation within 15/05/2020.
Refund requests must be addressed and formally submitted to the International Admissions office through a form provided by our offices no later than May 15th, 2020.

Refundable amount:
€1370. A refund for administrative fees of € 100 will be subtracted from the amount that has been paid.

You can request for it if:
You have reserved a place in one of our degree programmes for the academic year 2020/21, by paying a deposit of €1470.
Deadline:
Submission and formalisation within 31/10/2020.
Refund requests must be addressed and formally submitted to the International Admissions office through a form provided by our offices no later than October 31st, 2020.

Refundable amount:

You can request for it if:
you have reserved a place in one of our degree programmes for the academic year 2020/21, by paying a deposit of €1470 and if any of the following circumstances occur:
  1. the Italian Embassy/Consulate rejects your visa application (only applicable if you are a non-EU student residing abroad);
  2. in the case of an illness or disability preventing you from enrolling in the programme;
  3. in the case of death/illness of a close family member (parent, sibling, spouse or child);
  4. in the case of political, civil unrest or natural event in your country of origin that prevents you from enrolling in the programme;
  5. in the case travel to any one of Università Cattolica’s campuses is discouraged by your home country or by the Italian government, in correlation with the Coronavirus pandemic (COVID-19).

Refund requests submitted following one of the events listed above will be evaluated on a case-by-case
basis by a dedicated commission. All refund requests will need to be formally submitted with supporting evidence.

Under no circumstance will a refund be granted if:

• you were “conditionally accepted” and you do not meet the academic conditions set for admission;
  • you have formally enrolled and started the programme.
Policy di rimborso della prima rata di tasse e contributi universitari (applicabile solo al primo anno di immatricolazione)

Applicabile solo al primo anno di immatricolazione alle lauree di primo livello e alle lauree magistrali (sono escluse le lauree offerte dalla Facoltà di Medicina e Chirurgia).

Tieni presente che:

• la richiesta di rimborso sarà considerata come ritiro dal programma e dall’università;
  • un’istanza di rinvio dell’immatricolazione non sarà accettata. Se desideri essere considerato per un altro anno accademico, dovrai presentare nuova domanda di ammissione
Scadenza:
Formalizzazione entro 15/05/2020.
Entro questa data le richieste di rimborso dovranno essere indirizzate all’Ufficio ammissioni internazionali e formalizzate tramite modulo fornito dall’ufficio stesso.

Importo rimborsato:
€1370. Un rimborso per le spese amministrative di €100 verrà detratto dalla somma pagata.

Puoi richiederlo se:
hai riservato un posto per un nostro corso di laurea o laurea magistrale per l’a.a. 2020/21, pagando il deposito di €1470.
Scadenza:
formalizzazione entro 31/10/2020.

Importo rimborsato:
€1370. Un rimborso spese amministrative di €100 verrà detratto dalla somma pagata.

Puoi richiederlo se:
hai riservato un posto per un nostro corso di laurea o laurea magistrale per l’a.a. 2020/21, pagando il deposito di €1470, e se si verificano le seguenti circostanze:
  1. Ambasciata o Consolato d’Italia abbiano rifiutato la tua domanda di visto (applicabile se sei uno studente non-UE residente all’estero);
  2. in caso di malattia o disabilità che ti impediscano di immatricolarti al programma;
  3. in caso di decesso o malattia di un membro stretto della famiglia (genitori, fratelli, coniuge o figli) che ti impediscano di immatricolarti al programma;
  4. in caso di disordini politici, civili o eventi naturali nel tuo paese di provenienza che ti impediscano di immatricolarti al programma;
  5. nel caso in cui il viaggio verso uno dei campus dell’Università Cattolica venga sconsigliato o dal governo del paese di provenienza o dal governo italiano, in relazione alla pandemia del Coronavirus (COVID-19).

Le richieste di rimborso presentate a seguito delle circostanze sopra elencate saranno valutate singolarmente da apposita commissione. Tutte le richieste di rimborso dovranno essere accompagnate da idonea documentazione

In nessun caso sarà approvato un rimborso:

• se sei stato “conditionally accepted” e non soddisfi le condizioni accademiche richieste per l’ammissione;
  • se avrai già completato l’immatricolazione e avrai iniziato i corsi.